Innan du ringer

Tid är pengar! För att du ska få hjälp så snabbt som möjligt är det bra om du gör följande saker innan du ringer till oss:

  • Skriv ner alla felmeddelanden som du har fått
  • Kontrollera att alla sladdar sitter på plats
  • Starta om utrustningen (t.ex dator och modem)
  • Ha eventuella användarnamn och lösenord nära till hands

Våra öppettider
Vardagar 10–19
19 kr/min + lokal samtalstaxa, dock max 285 kr*


Villkor

» Visa villkor (pdf)

Under samtalet

Fjärrhjälp

Passar ditt ärende fjärrhjälp kommer vi att föreslå det. Med hjälp av fjärrhjälpen ger du oss tillgång till din dator så att vi kan felsöka och åtgärda problem samtidigt som du ser exakt vad vi gör. Vi har telefonkontakt med dig under hela tiden och du kan luta dig tillbaka och låta oss felsöka din dator. Du kan när som helst ta över kontrollen igen.

Fjärrhjälpen är helt säkert och kostar ingenting extra.

  • Du ser alltid precis allt vi ser på din dator
  • Vi använder oss av säker uppkoppling med 128 bit AES kryptering
  • Vi installerar ingen programvara om du själv inte ber oss om det.

» Logga in på Fjärrhjälpen

Sladdguiden

Här kan du se hur de vanligaste kontakterna som du kan behöva ser ut.
» Visa sladdguiden

  • DVI (digital
    skärm)

  • HD-15 (analog
    skärm)

  • Scart

  • HDMI

  • Firewire 4 pin

  • Firewire 6 pin

  • S-video

  • USB A

  • USB B

  • USB Mini

  • 3,5 mm teleplugg

  • Ethernet
    (RJ 45)

  • RCA (phono)